Språk :
SWEWE Medlem :Inloggning |Registrering
Sök
Encyclopedia gemenskap |Encyclopedia Svar |Submit fråga |Ordförråd Kunskap |Överför kunskap
Föregående 1 Nästa Välj Sidor

Kostnad per åtgärd

Kostnad per åtgärd (kostnad per åtgärd)

Vad är kostnaden per åtgärd

Kostnad per åtgärd kallas för varje åtgärd annonsörer ersätta rättegångskostnaderna. Även känd som pay-kostnad. Definieras som den faktiska effekten av reklam, för att säga svara på enkäter eller laddning ordning, men inte begränsat till reklam. Kostnad per åtgärd som, enligt laddning varje åtgärd besökare vidtas mot onlineannonsering prismodell. För användaråtgärder har särskilda definitioner, bland annat bildandet av en transaktion, för att få en registrerad användare, eller ett klick på reklam på nätet och så vidare. Åtgärd Denna så kallade "action" kan innehålla en hel del action också köpa produkter, men nu sätta detta singel ut samtalet "CPS reklam (kostnad per försäljning från försäljningen av produkten)." Registrering, inlägg, etc. Det är all action, det finns separat för detta kallas "CPL reklam (Kostnad för Per Föregå med ledtal)." Men i allmänhet, säger vi ofta att CPA kan förstås som en registrerad medlem, nedladdning och installation.CPA reklam beräknas

Formeln är: CPA = Total kostnad / antal konverteringar till exempel annonsörer sätta en viss tid en produkt på nätet reklam avgift är $ 6000, vilket är onlineannonsering visningar för 600.000, 60.000 klick, är omvandlingsnummer 1200 . Så kostnaden för tusentals människor intrycket att annonsering på nätet är: CPM = 6000/600000 * 1000 = 10 美元 nätverket kostnad per klick annonsering: CPC = 6000/60000 = 0,1 美元 detta nätverk reklam kostnad per åtgärd: CPA = 6000 USD / 1200 = 5 CPM är för närvarande den mest använda, men också det enklaste att använda indikatorer. Annonsörer tagit med kostnaden för annonsering på nätet är ett bestämt antal, och annonsvisningar ges direkt av ISP eller ICP, så att CPM kan lätt beräknas.

Fördelar och nackdelar med CPA reklam

CPA i fråga om prissättning för webbplatsen finns det en viss risk, men om det lyckas reklam för sin inkomst än CPM reklam prissättning är mycket större. För att undvika kostnader för reklam annonrisken, endast när Internet-användare klickar på bannerannonser, länk annonser på huvudsidan, de bara betalt-per-klick annonsering webbplatskostnader.

Men CPA-modell i full hänsyn till de intressen som annonsörer, och bortse från de intressen som webbplatsägare, var fler och fler webbplatsägare att motstå. Webbplatsägare är i allmänhet ovilliga att ta impopulära premie reklamplats på investeringsprodukter CPA annonser eftersom om användarna kommer att utlösa konsumenternas beteende eller annan efterföljande beteende (t.ex. registrerade konton och andra lagar) annons klickas, är den avgörande faktorn inte är den största mediasajten, och att produkten i sig många faktorer (såsom graden av oro och kostnadsfördelar, omfattningen av företagens anseende av produkten, etc.) samt nuvarande användare av online-konsumenter acceptansförhållanden och andra faktorer. Fler och fler webbmedia efter ett träningsläge vägrade CPA, CPA reklam avgifter är svårt att hitta rätt material. Därför är CPA reklam modell för annonsörer riskfri, men platsen är inte särskilt populär i Herren.


Föregående 1 Nästa Välj Sidor
Användare Omdöme
Inga kommentarer
Jag vill kommentera [Besökare (3.238.*.*) | Inloggning ]

Språk :
| Kontrollera kod :


Sök

版权申明 | 隐私权政策 | Copyright @2018 World uppslagsverk kunskap